Motivace k projektu

V návrhu projektu jsou stanoveny konkrétní cíle, které jsou v souladu se zvolenými prioritami. Tyto cíle souvisí s naší motivací k podání projektu.

  • Tvorba digitálních výukových materiálů: v rámci projektu vzniknou nebo budou doplněny ucelené sady výukových materiálů na různých platformách. Jedna z nich jsou výuková videa umístěná na veřejně dostupném kanále YouTube. Zcela jistě bude natočena středoškolská fyzika v některém z národních jazyků zúčastněných programových partnerů. Dále vzniknou elektronické výukové materiály z oblasti ICT, automatizace, elektroniky a dalších odborných předmětů. I zde platí, že budou vznikat v národních jazycích
  • Existují školní předměty, které se dají plnohodnotně učit digitálně. Existují ale takové, kde to plně nelze. Zejména jde o předměty, kde je pro správné pochopení látky vyžaduje i praktická činnost. Například fyzika vyžaduje experimenty. V době nepřítomnosti žáka ve škole je to problém, málokdo má doma experimentální vybavení. Jedním z možných řešení je příprava funkčních modelů experimentálních sad pomocí 3D tisku. Po ukončení projetu budou veřejně k dispozici sady tisknutelných modelů, které si budou moci školy a nebo i žáci vytisknout a využít ve škole při prezenční výuce i doma v případě nepřítomnosti.
  • Další bod s předchozím přímo souvisí – moderní mobilní zařízení obsahují celou řadu zabudovaných senzorů, například osvětlení, hluku, polohy atd. Tyto senzory, které má v podstatě každý žák, lze využít k laboratorním pracím nejen z fyziky, ale i v oblasti pracovní hygieny a dalších. Výstupem projektu budou metodiky pro samostatná měření, včetně způsobu vyhodnocení ve vzdělávacím procesu.
  • Projekt řeší inkluzi a diverzitu ve vzdělávání a podporuje alternativní formy účasti ve výuce. Dnes je běžné, že existují studenti s omezenými možnostmi účastnit se prezenční výuky. Jde o případy nemoci, sportovních soustředění a tréninků atd. Protože úkol školy je vzdělávat a svým razítkem na vysvědčení se zaručit, že absolventům se dostalo příslušného vzdělání, výstupy projektu jsou významným podpůrným prostředkem, aby se příslušné učivo mohlo dostat i k nepřítomným žákům.
  • Využití 3D tisku při tvorbě učebních pomůcek podporuje inovace v odborném vzdělávání. V tomto bodě projekt rozvíjí environmentální zodpovědnost účastníků projektu. Pro tisk pomůcek bude v maximální míře využito materiálu PLA. Splňuje platnou Evropskou normu o kompostování. Není vyráběn z ropy, ale z kukuřičných a dalších rostlinných škrobů, tedy z obnovitelných zdrojů.
  • Významný podíl na vzdělávacím trhu má dnes vzdělávání dospělých, ať už se jedná o vzdělávací kurzy nebo studium při zaměstnání. To se velmi často odehrává distanční formou a nebo formou konzultací. Pro tuto skupinu lidí je velmi žádoucí existence kvalitních digitálních vzdělávacích materiálů a aktivit, protože ty musí ve značné míře suplovat plnohodnotnou fulltime prezenční výuku. Tvorba vzdělávacích materiálů pro tuto skupinu lidí je dalším plánovaným výstupem projektu.

Project C4PE - Interreg CZE+AUT

Logo C4PE